Szanowni Państwo,
8 grudnia 2016 r. w ZSO w Stargardzie odbędzie się
Konferencja - wojewódzkie warsztaty programowania
dla dyrektorów i nauczycieli klas I-VI SP i gimnazjum
CodeMix - Od zabawy i myślenia algorytmicznego
do programowania aplikacji
UWAGA!
REKRUTACJA ZAKOŃCZONA!
LIMIT MIEJSC WYCZERPANY!
Wydarzenie organizowane pod honorowym patronatem:
- Zachodniopomorskiego Kuratora Oświaty
- Prezydenta Miasta Stargard
Udział w konferencji-warsztatach jest bezpłatny.
Zapraszamy do udziału i rezerwacji miejsc.
Liczebność poszczególnych grup warsztatowych jest ograniczona.
O zakwalifikowaniu się na warsztaty decyduje kolejność zgłoszeń.
Poniżej szczegóły wydarzenia:
Data i miejsce: 8 grudnia 2016 r.
ZSO Stargard
Osiedle Zachód A5, 73-110 Stargard (dojazd od ul. Popiełuszki)
Harmonogram konferencji- warsztatów:
9.00- 10.00 Rejestracja uczestników (kawa + ciastka).
10.00-10.30 Wprowadzenie do tematyki warsztatów, słowo od organizatorów.
10.30-13.30 I blok zajęć – warsztaty w wybranych grupach.
13.30-14.15 Przerwa, spotkania, rozmowy w kuluarach (catering).
14.15-16.15 II blok zajęć – warsztaty w wybranych grupach.
16.15-16.45 Zakończenie warsztatów, wręczenie zaświadczeń.
Zarys programu warsztatów:
I grupa docelowa nauczyciele klas I-III
Prowadzący warsztaty:
- trenerzy Mistrzów Kodowania
- nauczyciele ZSO Stargard i SP 48 Im. WOP Szczecin
Zakres tematyczny warsztatów:
- Programowanie bez komputera (unplugged) – korzyści, przykłady, doświadczenia, rozwiązania metodyczne: m.in. z użyciem maty edukacyjnej, zabawek.
- Darmowe aplikacje, platformy i otwarte zasoby edukacyjne do nauki programowania (m.in. Kodable, Lightbot Hour, Run Marco, The Foos, platforma code.org, Khan Academy), metodyka poznawania mechaniki obecnej w poszczególnych aplikacjach, metodyka wprowadzania technologii w proces edukacyjny dziecka - z użyciem tabletów i komputerów.
- Od unplugged do Scratcha Juniora (specyfika wizualnego interfejsu, podstawowe użyteczności Scratcha Juniora, filozofia języka, połączenie z treściami dydaktycznymi innych przedmiotów, praca z uczniami o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych).
Dodatkowo warsztaty prowadzone przez partnerów:
- Roboty – OZOBOTY, prezentacja rozwiązań w obszarze robotyki – EduSense.
- Rozwiązania edukacyjne EduMatrix dotyczące programowania bez komputera – Pilch-EduMatrix.
UWAGA. LIMIT MIEJSC W GRUPIE III ( Nauczyciele klas IV-VI) WYCZERPANY!
II grupa docelowa – nauczyciele kl. IV-VI szkoły podstawowej różnych przedmiotów.
Prowadzący warsztaty:
- trenerzy Mistrzów Kodowania
- nauczyciele ZSO Stargard i SP 48 Im. WOP Szczecin
Zakres tematyczny warsztatów:
- Język programowania Scratch (specyfika wizualnego interfejsu, podstawowe użyteczności Scratcha, filozofia języka i platformy Scratch, konta nauczycielskie, połączenie z treściami dydaktycznymi innych przedmiotów, praca z uczniami o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych).
- Roboty - prezentacja różnych rozwiązań w obszarze mechatroniki i robotyki (w odniesieniu do najnowocześniejszych narzędzi dostępnych na rynku edukacyjnym). Metodyka zajęć wykorzystujących robotykę i mechatronikę.
Dodatkowo warsztaty prowadzone przez partnerów:
- Roboty - OZOBOTY, prezentacja rozwiązań w obszarze robotyki –EduSense.
- Rozwiązania edukacyjne EduMatrix dotyczące programowania bez komputera – Pilch-EduMatrix.
III grupa docelowa – nauka programowanie w szkołach gimnazjalnych – praca projektowa podczas programowania aplikacji.
Prowadzący warsztaty:
- trenerzy Mistrzów Kodowania
- nauczyciele ZSO Stargard
Zakres tematyczny warsztatów:
- W stronę projektowania aplikacji mobilnych:
- Pocket Code – pomost pomiędzy Scratchem a App Inventorem, poznanie możliwości związanych z wykorzystaniem funkcji peryferyjnych urządzeń mobilnych (akcelerator, kamera, itp.).
- App Inventor – pomost pomiędzy językiem wizualnym, a językiem tekstowym. Interfejs użytkownika, możliwości i ograniczenia techniczne. Tworzenie aplikacji mobilnych. Modele korzystania z AI: metodyka projektowa, idea startupów, User Experience Design (projektowanie aplikacji z uwzględnieniem potrzeb użytkownika), zwinna metodyka (modele współpracy zespołów projektowych), Apps for Good (proces od idei do produktu i jego dystrybucji), przykłady realizacji projektów w gimnazjum, nauczyciel jako menedżer procesu uczenia się uczniów.
Dodatkowo warsztaty prowadzone przez partnerów:
- Roboty – OZOBOTY, prezentacja rozwiązań w obszarze robotyki –EduSense.
Jeszcze raz serdecznie zapraszamy!
Na Państwa pytania z przyjemnością odpowiedzą:
- Teresa Kosmaczewska – Kuratorium Oświaty w Szczecinie: tkosmaczewska@
kuratorium.szczecin.pl - Joanna Szczecińska – ZSO Stargard:joanna.szczecinska@
zsostargard.pl