baner 11 sztuka bycia razem
baner 2 społecznośc lokalna
baner 5 wszechstronny rozwój zdrowie
baner 4 bariery
baner 1
baner 6 integracja
baner 3 wolontariat
baner 6 wolontariat
baner 8 mistrzowie kodowania
baner 9 mistrzowie kodowanie
baner 10 patriotyzm
Previous Next Play Pause
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
A A A

Podsumowanie zrealizowanych działań w ramach pilotażowego wdrożenia programowania w edukacji formalnej w ZSO Sp nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi w Stargardzie.


I. Wprowadziliśmy Innowację pedagogiczną: „Rozwijamy skrzydła- nauka programowania przez zabawę.”

Opis i cele Innowacji:

Proponowana innowacja pedagogiczna powstała w oparciu o rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 9 kwietnia 2002r. w sprawie warunków prowadzenia działalności innowacyjnej i eksperymentalnej przez publiczne szkoły i placówki (Dz.U. z 2002r. nr 56, poz. 506) i według wytycznych odnośnie zmian w podstawie programowej przedstawionych przez Radę ds. Informatyzacji Edukacji przy Ministrze Edukacji Narodowej.

W swojej interpretacji innowacja ta miała na celu zaproponowanie nowych, dotychczas niestosowanych w naszej szkole, rozwiązań w zakresie organizacji i metod kształcenia:

  • wprowadzenie dodatkowej godziny zajęć komputerowych (nauki programowania) w klasach integracyjnych : I a, I b, I c, III b.
  • zmian stosowanych metod pracy dydaktycznej poprzez wprowadzenie pierwszego etapu- programowania „offline” z wykorzystaniem materiałów edukacyjnych, pomocy dydaktycznych, zakrętek itp., Maty Edukacyjnej Mistrzów Kodowania Junior.
  • nauki programowania z wykorzystaniem tabletów, robotów Ozobot, Dasch&Dot, BlueBot, Trobot i bezpłatnych aplikacji np. Scratch Junior, Kodable, Lightbot Hour itp.
  • nauki programowania z wykorzystaniem komputerów, darmowych platform do nauki programowania np. https://code.org/, języków programowania blokowego np. Scratch 2.0, oraz proponowanych scenariuszy Mistrzów Kodowania -udostępnionych na wolnej licencji (CC BY-SA) na stronie http://wiki.mistrzowiekodowania.pl/
  • wprowadzenie nowych metod pracy, poprzez wprowadzenie metodologii technologii informacyjno- komunikacyjnych,
  • uzupełnienie treści nauczania w niezbędną wiedzę technologiczną

Wprowadzenie danej innowacji pedagogicznej wymagało specjalistycznej bazy dydaktycznej.

Organ Prowadzący- Urząd Miasta Stargard, zapewnił środki finansowe w ramach których zakupiono 26 urządzeń mobilnych- tabletów wraz z walizką do ich przechowywania.

Szkoła zapewniła optymalne warunki do realizacji zadań w ramach innowacji oraz przeszkoloną osobę prowadzącą, (autorkę innowacji- Joannę Szczecińską), posiadającą kwalifikacje z zakresu edukacji wczesnoszkolnej, informatyki i programowania- trenera w Ogólnopolskim Programie Mistrzowie Kodowania i autorkę koncepcji Maty Edukacyjnej Mistrzów Kodowania Junior oraz programu pozwalającego na wprowadzanie elementarnych podstaw programowania do przedszkoli.

Cele innowacji:

  • Wprowadzenie na dodatkowych zajęciach programowania (od I klasy SP) nauki podstaw programowania ( programowanie offline), z wykorzystaniem Maty Edukacyjnej Mistrzów Kodowania Junior i ogólnodostępnych pomocy dydaktycznych ( liczmanów, zakrętek itp.)
  • Wykorzystanie: tabletów, robotów, zabawek edukacyjnych, komputerów i wybranych języków programowania, Scratch Junior /Scratch 2.0 itp, w celu rozwijania kluczowych kompetencji programistycznych.
  • Wykorzystanie programu Scratch Junior/Scratch 2.0 jako darmowego narzędzia do edytowania grafiki, tworzenia prezentacji, animacji poklatkowych oraz nauki podstaw programowania.
  • Rozwijanie umiejętności logicznego myślenia, intuicji, wyobraźni, i wnioskowania.
  • Rozwiązywanie problemów i komunikowanie się z wykorzystaniem komputera i innych urządzeń cyfrowych, poszerzanie wiedzy z zakresu technologii informacyjno – komunikacyjnych.
  • Planowanie procesów pozwalających wykorzystywać nowe technologie w różnych dziedzinach życia.
  • Kształcenie umiejętności bezpiecznego korzystania z urządzeń cyfrowych, bezpiecznego zachowania w sieci i przestrzegania praw autorskich.
  • Kształtowanie umiejętności wyszukiwania, gromadzenia, porządkowania i wykorzystywania informacji z różnych źródeł. 
  • Rozwijanie kompetencji społecznych, kształcenie umiejętności pracy zespołowej i projektowej. 
  • Wykorzystanie elementów programowania w edukacji wczesnoszkolnej ( międzyprzedmiotowej).
  • Wzbogacenie i uatrakcyjnienie procesu dydaktyczno – wychowawczego,
  • Stworzenie uczniom możliwości odniesienia sukcesu (m.in. poprzez samodzielne stworzenie działającego programu, gry, aplikacji itp). 
  • Rozbudzenie i poszerzenie zainteresowań uczniów, a co za tym idzie zwiększenie efektów nauczania.
  • Wdrożenie uczniów do życia w społeczeństwie informacyjnym.

Podsumowanie działań w ramach zrealizowanej innowacji pedagogicznej:

  • Cyklicznymi zajęciami programowania ( 1 raz w tygodniu) w ramach wprowadzonej innowacji objęto 76 uczniów ( 56 uczniów klas I i 20 uczniów klasy III B).
  • W zajęciach brało udział 7 nauczycieli
  • Przeprowadzono łącznie 144 godziny zajęć.
  • Uczniowie zostali wyposażeni w umiejętności posługiwania się nowoczesnymi technologiami, algorytmami w korelacji z edukacją wczesnoszkolną- nie tylko na lekcjach zajęć komputerowych/informatyki
  • Podczas zajęć zaobserwowano wzrost samooceny i kreatywności uczniów.
  • Uczniowie rozwinęli swoje umiejętności: logicznego myślenia i wnioskowania 
  • Uczniowie rozwinęli swoje umiejętności: współpracy w grupie
  •  Uczniowie dzielili się swoją wiedzą z rówieśnikami
  • Zaobserwowano wśród uczniów większe zainteresowanie programowaniem /informatyką i twórczym korzystaniem z urządzeń cyfrowych.

II. Dzielimy się swoja wiedzą z innymi placówkami, nauczycielami.

codemix2016    65

                                                                                                                                                     Foto . Adam Czarniawski SCI Szczecin

  1. Nasza szkoła była jednym z koordynatorów i organizatorów aż 4 konferencji- warsztatów w ramach pilotażowego wdrożenia programowania w edukacji formalnej „Konferencja – wojewódzkie warsztaty programowania dla dyrektorów i nauczycieli wszystkich etapów edukacyjnych CodeMix – Od zabawy i myślenia algorytmicznego do programowania aplikacji”.
  2. Wspólnie z innymi organizatorami ( Kuratotium Oświaty w Szczecinie, SP nr 48 w Szczecinie, Stowarzyszeniem Mistrzowie Kodowania) i innymi partnerami przeszkoliliśmy łącznie bliko 500 nauczycieli, dyrektorów wszystkich etapów edukacyjnych.
    Konferencja- warsztaty, odbyły się:

       a) 8 grudnia 2016 r. w naszej szkole

Linki do szczegółowego opisu wydarzenia:

      b) 14 marca 2017 r. w Szkole Podstawowej nr 7 im. Heleny Raszki w Szczecinie.

Linki do szczegółowego opisu wydarzenia:

     c) 6 maja 2017 r. w Technikum Informatycznym SCI w Szczecinie

Linki do szczegółowego opisu wydarzenia:


    d) 24 maja 2017 r. w Szczecińskim Parku Naukowo - Technologicznym „TECHNOPARK POMERANIA”

Linki do szczegółowego opisu wydarzenia:


    e) 23 marca 2016 r. w Szkole Podstawowej im. Orła Białego w Mielenku Drawskim odbyła się konferencja w ramach ogłoszonego przez Ministra Edukacji Narodowej, Ministra Cyfryzacji oraz Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego: Pilotażowego wdrożenia programowania w edukacji formalnej pt. ,,Przez zabawę do kodowania i filmowania”. Z ramienia naszej szkoły ,nasza nauczycielka – Joanna Szczecińska prowadziła tam warsztaty dla nauczycieli.


Linki do szczegółowego opisu wydarzenia:


III. Dodatkowo przeprowadziliśmy również zajęcia z zakresu nauki programowania dla:

  1. Uczniów klas II- 2 grupy - łącznie 40 uczniów i 70 cyklicznych zajęć. Nauka programowania z wykorzystaniem darmowych aplikacji i platform do nauki programowania, Scratch Junior, Scratch 2.0, roboty Dasch & Dot, Ozobot. Prowadzący : Joanna Szczecińska

Link: http://www.zsostargard.pl/index.php/mistrzowie-kodowania/229-lekcje-programowania-z-ozobotami

  1. Uczniów klas III- IV .Programowanie w Scratch 2.0 . Przeprowadzono 72 godziny zajęć na które uczęszczało cyklicznie ( 1 w tygodniu - 10 osób). Prowadzący : Bogdan Żych
  2. Uczniów klas V .Programowanie w Scratch 2.0, Lego Mindstroms, Arduino, podstawy App Inventor. – 76 godzin zajęć na które uczęszczało regularnie 14 osób. Prowadzący : Bogdan Żych
  3. Uczniów klas VI Programowanie w Scratch 2.0. Programowanie z wykorzystaniem robotów Lego Mindstroms, Arduino, App Inventor. Przeprowadziliśmy 74 godziny zajęć na które regularnie uczęszczało 10 osób. Prowadzący : Bogdan Żych
  4. Uczniów klas Gimnazjum. Programowanie w Scratch 2.0, Programowanie z wykorzystaniem robotów Lego Mindstroms, App Inventor, Arduino. - 12 osób.- 78 godzin zajęć. Prowadzący : Bogdan Żych

IV. Uczniowie Gimnazjum w ramach projektu gimnazjalnego i zajęć z zakresu nauki programowania stworzyli w środowisku programistycznym Scratch 2.0 grę komputerową RPG pt. "Dungeon Explorer". Prowadzacy: Bogadan Żych.

Link do szczegółowego opisu wydarzenia:

V. Przeprowadzono zajęcia pokazowe z programowania dla przedszkolaków". Prowadzacy: Joanna Szczecińska, Bogadan Żych.

 

 Link do szczegółowego opisu wydarzenia:

VI. Nawiązaliśmy współpracę z Wydziałem Informatyki Zachodnipomorskiego Uniwersytetu Technologicznego dzieki której jeden z naszych uczniów- Karol Jurski mógł rozwijać swoje umiejętności i wiedzę z zakresu programowania uczestnicząc w zajęciach- labolatoriach- " Programowanie gier komputeroych" wraz ze studentami III roku Informatyki   WI ZUT.

Podsumowując:
• W zrealizowanych zajęciach z zakresu nauki programowania wzięło udział 169 uczniów.
• Przeprowadziliśmy ponad 500 godzin zajęć z zakresu nauki programowania
• Nasi nauczyciele podczas organizowanych konferencji- warsztatów dzielili się swoją wiedzą z zakresu nauki programowania, przeszkolili wspólnie z organizatorami ponad 450 nauczycieli.

Prelekcja dla uczniów klas I-III

pt. "Bezpieczne wakacje"

Dnia 21 czerwca 2017 roku odbyło się spotkanie naszych uczniów z klas I–III z przedstawicielem Powiatowej Straży Pożarnej w Stargardzie z panem Piotrem Chmielewskim na temat ,,Bezpieczne wakacje”. Uczniowie zapoznali się z istniejącymi zagrożeniami zdrowia i życia podczas letniego wypoczynku. Szczególnie zwrócono uwagę na przestrzeganie przez dzieci zasad bezpieczeństwa i przypomniano o możliwościach wzywania służb ratunkowych w razie potrzeby.
Zadbajmy o to, żeby wakacje były wspaniałe, ale przede wszystkim bezpieczne!
Spotkanie zorganizowała pani Anna Otolska.

materiał nadesłała p. Anna Otolska

bezp wakacje

Zapraszamy do obejrzenia zdjęć w naszej galerii

Dzień Dziecka na Sportowo

Dnia 09.06.2017r. odbył się szkolny "Dzień Dziecka na Sportowo", w którym udział brali uczniowie klas I-VI Szkoły Podstawowej.
W tym roku zmagania sportowe przygotowali i przeprowadzili uczniowie klas II gimnazjalnych w ramach Projektu Gimnazjalnego, a byli to: Mikołaj Mrzygłód, Kacper Iwaniuk, Eryk Bisak, Jakub Zawadzki, Kacper Danielewski, Oskar Śniadecki, Szymon Kopacki, Marcin Kocoń oraz Radosław Cendrowski. Nad wykonaniem projektu czuwał nauczyciel wychowania fizycznego pan Marcin Moroz.
Zawody odbyły się w lubianej przez uczniów formie wyścigów rzędów, a klasy rywalizowały ze sobą z uśmiechem na twarzy, gdyż właśnie zabawa poprzez aktywność fizyczną jest ideą Szkolnego Dnia Dziecka na Sportowo.
Klasyfikacja końcowa.
KLASY I
1 miejsce klasa Ic -17 pkt
2 miejsce ex aequo zajęły klasa Ia i klasa Ib – 9 pkt.
KLASY II
1 miejsce klasa IIf – 14 pkt
2 miejsce klasa IIe – 13 pkt
3 miejsce klasa IIa - 9 pkt
KLASY III
1 miejsce klasa IIId
2 miejsce ex aequo zajęły klasa IIIa i IIIc
3 miejsce ex aequo zajęły klasa IIIb i IIIf
KLASY IV
1 miejsce klasa IVc - 22 pkt
2 miejsce klasa IVd - 17 pkt
3 miejsce klasa IVa - 13 pkt
KLASY V
1 miejsce klasa Vc - 24 pkt
2 miejsce klasa Vd - 17 pkt
3 miejsce klasa Vb - 15 pkt
KLASY VI
1 miejsce klasa VIc - 24 pkt
2 miejsce klasa VIb - 23 pkt
3 miejsce klasa VId - 15 pkt.
W tym dniu, niemal jednocześnie odbyły się również rozgrywki klas gimnazjalnych w piłkę siatkową. Klasy gimnazjalne zostały podzielone na dwie grupy. Rozgrywki w grupach odbywały się systemem każdy z każdym. W pierwszej grupie zwyciężyła klasa IIIg przed IIi. Trzecie miejsca zajęły z równą ilością punktów klasy IIh, IIIh, IIIi. W grupie drugiej pierwsze miejsce zajęła klasa IIg przed Ih. Trzecie miejsce zajęła klasa Ig a czwarte Ii. Wszystkie klasy otrzymały słodkie upominki. W rozgrywkach brały udział wszystkie klasy gimnazjalne.
Wszystkim uczestnikom gratulujemy i dziękujemy za udział w zawodach - wszyscy pamiętajmy, że sport to zdrowie :-)

materiał nadesłali panowie Marcin Moroz i Ireneusz Pabian

szkol dzien sportu 2017

Zapraszamy do obejrzenia zdjęć w naszej galerii

Międzyszkolny Konkurs Przyrodniczy dla klas II SP

"MŁODY PRZYRODNIK"

We wtorek 7 czerwca 2017r. w naszej szkole odbył się Międzyszkolny Konkurs Przyrodniczy „Młody Przyrodnik” dla uczniów klas II SP. Zorganizowano go w ramach projektu realizowanego przez Powiat Stargardzki – „Bobrowa Polana III – podniesienie świadomości ekologicznej mieszkańców powiatu stargardzkiego”, dofinansowanego ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Szczecinie.
Uczestnicy konkursu musieli wykazać się wiedzą z zakresu:
- ochrony roślin i zwierząt,
- znajomością parków narodowych Województwa Zachodniopomorskiego,
- znajomością aktualnych zagadnień dotyczących ekologii i ochrony środowiska.
Do zmagań konkursowych przystąpiło 18 uczniów (3 zespołów 6-osobowych) z 3 szkół podstawowych.
Konkurs składał się z dwóch części. W części pierwszej szkoły prezentowały, krótkie przedstawienia nawiązujące do tematyki konkursu; w części drugiej drużyny przystępowały do rozwiązania testu. Test zawierał 19 zadań wśród, których znalazły się rebusy, wykreślani i krzyżówki.
W czasie kiedy 3 osobowe zespoły mierzyły się z testem ich koleżanki i koledzy aktorzy pod kierunkiem Pań: Anny Dąbrowskiej i Beaty Skupińskiej przygotowywali prace plastyczne metodą orgiami dotyczące urody i roli parków.
Klasyfikacja drużynowa:
I miejsce uczniowie ze Szkoły Podstawowej nr 2
II miejsce uczniowie ze Szkoły Podstawowej nr 4
III miejsce uczniowie ze Szkoły Podstawowej nr7
Wszyscy uczestnicy otrzymali dyplomy, nagrody książkowe i gadżety promocyjne. Zaś główne nagrody zostaną wręczone na Bobrowej Polanie 16 września podczas happeningu ekologicznego „Dzień Ziemi”.
Organizatorami konkursu były panie: Lucyna Dobrzycka i Beata Żych.

ZAPRASZAMY WSZYSTKICH MIESZKAŃCÓW STARGARDU DO KORZYSTANIA Z UROKÓW BOBROWEJ POLANY.

materiał nadesłała p. Beata Żych

 miedzyszk konk przyrod kl1 3 sp2017

Zapraszamy do obejrzenia zdjęć w naszej galerii

Pasowanie na Czytelnika 2017

W dniach 22 - 24 maja 2017 r. w naszej szkolnej bibliotece odbyło się Pasowanie na Czytelnika dzieci z klas I a, I b, I c.
Głównym celem uroczystości było zachęcenie najmłodszych uczniów do korzystania z biblioteki szkolnej, wypożyczania książek oraz nieustannego rozwijania umiejętności czytania.
Specjalnie na tę okazję uczniowie klasy VI z Klubiku Miłośników Książki przygotowali przedstawienie pt. „Kłótnia Wróżek” w trakcie którego przekazali dzieciom wiedzę o tym jak należy dbać o książki, czego nie wolno robić, czytając książkę.
Uczniowie klas pierwszych odgadywali także bajkowe zagadki, które sprawdziły ich znajomość bohaterów baśni i bajek.
Po takim wprowadzeniu przyszli czytelnicy złożyli uroczyste przyrzeczenie, że zawsze będą szanować książki, a pani bibliotekarki Elżbieta Gumińska i Renata Kopa dokonały pasowania każdego z uczniów. W tym momencie dzieci stały się czytelnikami i honorowymi przyjaciółmi książki. Nasi nowi czytelnicy na pamiątkę otrzymali zakładki do książek. Następnie przyszedł czas na zwiedzanie biblioteki szkolnej, zapoznanie się z jej regulaminem i zasadami korzystania z księgozbioru, a przede wszystkim na pierwsze wypożyczenie książki .
Dla wielu był to początek przygody z biblioteką, która mamy nadzieję będzie trwała latami.

materiał nadesłały panie Renata Kopa, Elżbieta Gumińska i Danuta Szot

pasow na czytelnika2017

Zapraszamy do obejrzenia zdjęć w naszej galerii

Uroczyste podsumowanie

i zakończenie Informatycznego Projektu Gimnazjalnego

Dnia 08.06.2017r. w sali komputerowej nr 16 odbyło się uroczyste podsumowanie i zakończenie Informatycznego Projektu Gimnazjalnego. W tym roku szkolnym, siedmiu uczniów z kl. IIH Gimnazjum Integracyjnego stworzyło w środowisku programistycznym Scratch 2.0 grę komputerową RPG pt. "Dungeon Explorer". Zespół projektowy tworzyli uczniowie: Przemysław Orzechowski, Mikołaj Kuśmierski, Krzysztof Myszograj, Norbert Hałajda, Szymon Fijałkowski, Patryk Rosiak i Mateusz Świątek. Gra była zwieńczeniem wielomiesięcznej pracy całego zespołu. Uczniowie zaprezentowali swoją grę koleżankom i kolegom z drugich klas gimnazjalnych, którzy mogli zagrać w zaprojektowaną grę, wyrazić swoje odczucia i spostrzeżenia dotyczące projektu. Na prezentację zaproszeni byli również nauczyciele i dyrekcja szkoły.
Gra wymaga od użytkownika logicznego myślenia, kreatywności i wyboru strategii oraz refleksu. Gracz musi pokonać wielopoziomowy labirynt, omijając przeszkody, złowrogie duszki i zbierając po drodze złoto.
Nadrzędnym celem projektu było zachęcenie młodych ludzi do programowania; do sięgania przez nich po różne środowiska, techniki i metody programistyczne, tak aby mogli rozwijać swoje umiejętności kodowania, pogłębiali już nabyte, czy też rozpoczęli swoją przygodę z programowaniem. Kodowanie, to również nie tylko sposób na stworzenie własnej gry czy programu, ale też możliwość rozwijania logicznego myślenia, kreatywności, wyobraźni i współpracy w grupie.
Projekt został stworzony w ramach zajęć "Mistrzów Kodowania" pod opieką p. Bogdana Życha.

 inf projekt gimnaz 2017

Zapraszamy do obejrzenia zdjęć w naszej galerii

Kolejny sukces

naszych młodych informatyków!

Dnia 02.06.2017r. w Szkole Podstawowej nr 1 w Stargardzie odbył się Międzyszkolny Konkurs Informatyczny Szkół Podstawowych. Szkołę Podstawową nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi reprezentowało w tegorocznym konkursie trzech naszych uczniów z klasy VI. W części teoretycznej uczniowskich zmagań, dzieci rozwiązywały test z zakresu budowy komputera, aplikacji Windows oraz systemów liczenia, a w części praktycznej każda szkolna drużyna miała do rozwiązania trzy zadania przy pomocy komputera z zakresu programu Excel, programu graficznego Paint oraz środowiska Scratch. W klasyfikacji drużynowej nasza szkoła zajęła I miejsce. Naszą szkolną drużynę tworzyli uczniowie: Patrycja Walunszek z kl. VIb, Piotr Czurak z kl. VIb oraz Sebastian Janota z kl. VIc. W klasyfikacji indywidualnej I miejsce zajęła uczennica Patrycja Walunszek z kl. VIb oraz uczniowie: Piotr Czurak z kl. VIb oraz Sebastian Janota z kl. VIc zdobywając III miejsca ex aequo.
Opiekunem uczniów był p. Bogdan Żych.

Zwycięzcom serdecznie gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów!!

miedzyszk konk inf sp2017

Finał projektu #Książka

W piątek 26 maja odbyła się w naszej szkole wyjątkowa impreza. Był to „Bal Postaci Literackich" przygotowany przez twórców projektu #Książka. Uczniowie klas II i oraz II g pragnęli w ten nietuzinkowy sposób podsumować swą całoroczną pracę i po raz kolejny pokazać całemu szkolnemu środowisku, że warto czytać.
Na bal przygotowany pod okiem p. Joanny Bochenek, p. Anny Wróblewskiej, p. Beaty Żych i p. Damiana Maćkowiaka zaproszeni zostali uczniowie z klas IV-VI, którzy mieli wcielić się w tym dniu w wybraną przez siebie postać literacką. Uczniów zebranych w sali gimnastycznej powitała porywająca do tańca piosenka pt. „Witajcie w naszej bajce”, a później napotykały ich kolejne niespodzianki…
Pierwszą i bez wątpienia niezapomnianą (!) było pojawienie się na balu wyjątkowych „gości” – nieco zawstydzonego Czerwonego Kapturka oraz tajemniczego Leśniczego z naładowaną (dobrym humorem!) strzelbą. W te jakże barwne postacie wcieliły się: pani dyrektor – Anna Kurcab-Kościańska oraz pani wicedyrektor – Izabela Jurewicz-Zimny. Dyrekcja wywołała tym samym wiele radości na twarzach uczniów i nauczycieli, a także powitała wszystkich zebranych bohaterów ze znanych i mniej popularnych książek. W sali gimnastycznej pojawili się m.in.: Mały Książę z lisem, Harry Potter, Ania Shirley wraz ze swoją bratnią duszą – Dianą, pan Wołodyjowski, Scarlett O’Hara, D’Artagnan, krzyżacki rycerz, Pinokio, Szalony Kapelusznik, Bella, baśniowa Żabka w koronie i wiele innych barwnych postaci.
W trakcie balu jego uczestnicy wzięli udział w licznych ciekawych konkurencjach związanych z czytelnictwem. Mogli również posilić się w Barze u Szalonego Kapelusznika, gdzie serwowano przepyszne słodkości przygotowane przez gimnazjalistów. Konkursy przeplatały się z tańcami, a wszystkim zebranym dopisywał wyjątkowo dobry humor. Może to magia książek?!
Pod koniec imprezy „gimnazjalne” Jury wybrało pięcioro najpiękniej przebranych uczestników balu, którzy zaprezentowali się w pełnej krasie na specjalnie przygotowanym czerwonym dywanie. Następnie dzielnie odpowiadali na arcytrudne pytania dotyczące prezentowanych postaci literackich. Dwa równorzędne miejsca pierwsze wywalczyli: Mały Książę oraz Michał Wołodyjowski, czyli nasi piątoklasiści: Dominik Kowalczyk (V „a”) oraz Bartłomiej Pialik (V „c”).
Zwycięzcy wszystkich konkursów nagrodzeni zostali pięknymi książkami zakupionymi dzięki wsparciu Urzędu Miasta.
Finałem balu była premiera „live” naszego projektowego hitu, czyli hip-hopowego utworu promującego czytanie, wykonanego przez Olę Żółwińską i Łukasza Sobańskiego.
***
Cały rok ciężkiej pracy. Napisana i wydana książka, przeprowadzony z sukcesem Biblioteczny Escape Room, nagrana piosenka i jej premiera w lokalnym radiu, nakręcenie teledysku, przygotowanie spektaklu teatralnego, wystawa plakatów promujących czytanie i… olbrzymia satysfakcja oraz bagaż pełen fantastycznych wspomnień.
Formalnie projekt #Książka dobiegł końca. W rzeczywistości nie skończy się nigdy. Wszyscy możemy w nim uczestniczyć, ilekroć sięgniemy po książkę i choć na chwilę zatopimy się w jej świecie!

A Ty? Powiesz nam, co obecnie czytasz?

materiał nadesłała p. Joanna Bochenek

final projektu Ksiazka

Zapraszamy do obejrzenia zdjęć w naszej galerii

 

"Śpiąca Królewna" i kolejna odsłona

projektu #Książka!

W ubiegłym miesiącu miała miejsce premiera spektaklu zrealizowanego przez uczestników projektu z klas II i oraz II g. Debiutujący aktorzy pod okiem opiekunów (J. Bochenek, A. Wróblewskiej, B. Żych i D. Maćkowiaka) przygotowali tym razem niespodziankę dla naszych najmłodszych czytelników – uczniów klas I, II i III SP. Wystawiając na szkolnej scenie adaptację popularnej i lubianej baśni, pragnęli pokazać maluszkom, że czytanie książek może inspirować do naprawdę dobrej zabawy.
Następnie twórcy projektu zaprosili do swego teatru wychowanków Przedszkola Miejskiego nr 4. Oni również dali się oczarować starszym kolegom, którzy odegrali przed nimi „Śpiącą Królewnę”. Zarówno ci najmłodsi, jak i nieco starsi widzowie bardzo żywo i entuzjastycznie reagowali na przygotowany występ. Widać było, że sporo frajdy sprawiło im oglądanie znanej wszystkim baśni w zupełnie nowej odsłonie – czasem zabawnej, a niekiedy wywołującej gęsią skórkę, przede wszystkim jednak odegranej przez przesympatycznych starszych kolegów. Na koniec nie obyło się bez wspólnych tańców i śpiewania znanych, dziecięcych piosenek wraz z wychowawczyniami przedszkolaków oraz niezastąpionym panem Krzysztofem, który gościnnie wcielił się w tym dniu w rolę animatora.
Każdy współtwórca spektaklu samodzielnie przygotował strój dla swego bohatera, sekcja plastyczna projektu wyczarowała przepiękne drzewo, ze Szczecina przyjechała do nas ławka, a drewniany stragan zbudował tata samej Śpiącej Królewny! Sporo pracy, wiele prób, dużo radości i ogromna satysfakcja! Ekipa projektu #Książka wie, że warto poświęcać czas na wspólne twórcze działania! Wie również, że warto czytać. Tylko wtedy przychodzą do głowy tak szalone i ciekawe pomysły ;)

materiał nadesłała p. Joanna Bochenek

 spiaca krolewna projekt ksiazka2017

Zapraszamy do obejrzenia zdjęć w naszej galerii

Uwaga !
Spotkanie dla rodziców uczniów przyszłych klas I .
Dyrektor SP nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi serdecznie zaprasza rodziców uczniów przyszłych klas I SP na spotkanie dnia 7.06.2017 r ( środa) o godzinie 17.00 w stołówce szkolnej.

ZAPRASZAMY