baner 11 sztuka bycia razem
baner 2 społecznośc lokalna
baner 5 wszechstronny rozwój zdrowie
baner 4 bariery
baner 1
baner 6 integracja
baner 3 wolontariat
baner 6 wolontariat
baner 8 mistrzowie kodowania
baner 9 mistrzowie kodowanie
baner 10 patriotyzm
Previous Next Play Pause
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
A A A

Podsumowanie zrealizowanych działań w ramach pilotażowego wdrożenia programowania w edukacji formalnej w ZSO Sp nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi w Stargardzie.


I. Wprowadziliśmy Innowację pedagogiczną: „Rozwijamy skrzydła- nauka programowania przez zabawę.”

Opis i cele Innowacji:

Proponowana innowacja pedagogiczna powstała w oparciu o rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 9 kwietnia 2002r. w sprawie warunków prowadzenia działalności innowacyjnej i eksperymentalnej przez publiczne szkoły i placówki (Dz.U. z 2002r. nr 56, poz. 506) i według wytycznych odnośnie zmian w podstawie programowej przedstawionych przez Radę ds. Informatyzacji Edukacji przy Ministrze Edukacji Narodowej.

W swojej interpretacji innowacja ta miała na celu zaproponowanie nowych, dotychczas niestosowanych w naszej szkole, rozwiązań w zakresie organizacji i metod kształcenia:

  • wprowadzenie dodatkowej godziny zajęć komputerowych (nauki programowania) w klasach integracyjnych : I a, I b, I c, III b.
  • zmian stosowanych metod pracy dydaktycznej poprzez wprowadzenie pierwszego etapu- programowania „offline” z wykorzystaniem materiałów edukacyjnych, pomocy dydaktycznych, zakrętek itp., Maty Edukacyjnej Mistrzów Kodowania Junior.
  • nauki programowania z wykorzystaniem tabletów, robotów Ozobot, Dasch&Dot, BlueBot, Trobot i bezpłatnych aplikacji np. Scratch Junior, Kodable, Lightbot Hour itp.
  • nauki programowania z wykorzystaniem komputerów, darmowych platform do nauki programowania np. https://code.org/, języków programowania blokowego np. Scratch 2.0, oraz proponowanych scenariuszy Mistrzów Kodowania -udostępnionych na wolnej licencji (CC BY-SA) na stronie http://wiki.mistrzowiekodowania.pl/
  • wprowadzenie nowych metod pracy, poprzez wprowadzenie metodologii technologii informacyjno- komunikacyjnych,
  • uzupełnienie treści nauczania w niezbędną wiedzę technologiczną

Wprowadzenie danej innowacji pedagogicznej wymagało specjalistycznej bazy dydaktycznej.

Organ Prowadzący- Urząd Miasta Stargard, zapewnił środki finansowe w ramach których zakupiono 26 urządzeń mobilnych- tabletów wraz z walizką do ich przechowywania.

Szkoła zapewniła optymalne warunki do realizacji zadań w ramach innowacji oraz przeszkoloną osobę prowadzącą, (autorkę innowacji- Joannę Szczecińską), posiadającą kwalifikacje z zakresu edukacji wczesnoszkolnej, informatyki i programowania- trenera w Ogólnopolskim Programie Mistrzowie Kodowania i autorkę koncepcji Maty Edukacyjnej Mistrzów Kodowania Junior oraz programu pozwalającego na wprowadzanie elementarnych podstaw programowania do przedszkoli.

Cele innowacji:

  • Wprowadzenie na dodatkowych zajęciach programowania (od I klasy SP) nauki podstaw programowania ( programowanie offline), z wykorzystaniem Maty Edukacyjnej Mistrzów Kodowania Junior i ogólnodostępnych pomocy dydaktycznych ( liczmanów, zakrętek itp.)
  • Wykorzystanie: tabletów, robotów, zabawek edukacyjnych, komputerów i wybranych języków programowania, Scratch Junior /Scratch 2.0 itp, w celu rozwijania kluczowych kompetencji programistycznych.
  • Wykorzystanie programu Scratch Junior/Scratch 2.0 jako darmowego narzędzia do edytowania grafiki, tworzenia prezentacji, animacji poklatkowych oraz nauki podstaw programowania.
  • Rozwijanie umiejętności logicznego myślenia, intuicji, wyobraźni, i wnioskowania.
  • Rozwiązywanie problemów i komunikowanie się z wykorzystaniem komputera i innych urządzeń cyfrowych, poszerzanie wiedzy z zakresu technologii informacyjno – komunikacyjnych.
  • Planowanie procesów pozwalających wykorzystywać nowe technologie w różnych dziedzinach życia.
  • Kształcenie umiejętności bezpiecznego korzystania z urządzeń cyfrowych, bezpiecznego zachowania w sieci i przestrzegania praw autorskich.
  • Kształtowanie umiejętności wyszukiwania, gromadzenia, porządkowania i wykorzystywania informacji z różnych źródeł. 
  • Rozwijanie kompetencji społecznych, kształcenie umiejętności pracy zespołowej i projektowej. 
  • Wykorzystanie elementów programowania w edukacji wczesnoszkolnej ( międzyprzedmiotowej).
  • Wzbogacenie i uatrakcyjnienie procesu dydaktyczno – wychowawczego,
  • Stworzenie uczniom możliwości odniesienia sukcesu (m.in. poprzez samodzielne stworzenie działającego programu, gry, aplikacji itp). 
  • Rozbudzenie i poszerzenie zainteresowań uczniów, a co za tym idzie zwiększenie efektów nauczania.
  • Wdrożenie uczniów do życia w społeczeństwie informacyjnym.

Podsumowanie działań w ramach zrealizowanej innowacji pedagogicznej:

  • Cyklicznymi zajęciami programowania ( 1 raz w tygodniu) w ramach wprowadzonej innowacji objęto 76 uczniów ( 56 uczniów klas I i 20 uczniów klasy III B).
  • W zajęciach brało udział 7 nauczycieli
  • Przeprowadzono łącznie 144 godziny zajęć.
  • Uczniowie zostali wyposażeni w umiejętności posługiwania się nowoczesnymi technologiami, algorytmami w korelacji z edukacją wczesnoszkolną- nie tylko na lekcjach zajęć komputerowych/informatyki
  • Podczas zajęć zaobserwowano wzrost samooceny i kreatywności uczniów.
  • Uczniowie rozwinęli swoje umiejętności: logicznego myślenia i wnioskowania 
  • Uczniowie rozwinęli swoje umiejętności: współpracy w grupie
  •  Uczniowie dzielili się swoją wiedzą z rówieśnikami
  • Zaobserwowano wśród uczniów większe zainteresowanie programowaniem /informatyką i twórczym korzystaniem z urządzeń cyfrowych.

II. Dzielimy się swoja wiedzą z innymi placówkami, nauczycielami.

codemix2016    65

                                                                                                                                                     Foto . Adam Czarniawski SCI Szczecin

  1. Nasza szkoła była jednym z koordynatorów i organizatorów aż 4 konferencji- warsztatów w ramach pilotażowego wdrożenia programowania w edukacji formalnej „Konferencja – wojewódzkie warsztaty programowania dla dyrektorów i nauczycieli wszystkich etapów edukacyjnych CodeMix – Od zabawy i myślenia algorytmicznego do programowania aplikacji”.
  2. Wspólnie z innymi organizatorami ( Kuratotium Oświaty w Szczecinie, SP nr 48 w Szczecinie, Stowarzyszeniem Mistrzowie Kodowania) i innymi partnerami przeszkoliliśmy łącznie bliko 500 nauczycieli, dyrektorów wszystkich etapów edukacyjnych.
    Konferencja- warsztaty, odbyły się:

       a) 8 grudnia 2016 r. w naszej szkole

Linki do szczegółowego opisu wydarzenia:

      b) 14 marca 2017 r. w Szkole Podstawowej nr 7 im. Heleny Raszki w Szczecinie.

Linki do szczegółowego opisu wydarzenia:

     c) 6 maja 2017 r. w Technikum Informatycznym SCI w Szczecinie

Linki do szczegółowego opisu wydarzenia:


    d) 24 maja 2017 r. w Szczecińskim Parku Naukowo - Technologicznym „TECHNOPARK POMERANIA”

Linki do szczegółowego opisu wydarzenia:


    e) 23 marca 2016 r. w Szkole Podstawowej im. Orła Białego w Mielenku Drawskim odbyła się konferencja w ramach ogłoszonego przez Ministra Edukacji Narodowej, Ministra Cyfryzacji oraz Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego: Pilotażowego wdrożenia programowania w edukacji formalnej pt. ,,Przez zabawę do kodowania i filmowania”. Z ramienia naszej szkoły ,nasza nauczycielka – Joanna Szczecińska prowadziła tam warsztaty dla nauczycieli.


Linki do szczegółowego opisu wydarzenia:


III. Dodatkowo przeprowadziliśmy również zajęcia z zakresu nauki programowania dla:

  1. Uczniów klas II- 2 grupy - łącznie 40 uczniów i 70 cyklicznych zajęć. Nauka programowania z wykorzystaniem darmowych aplikacji i platform do nauki programowania, Scratch Junior, Scratch 2.0, roboty Dasch & Dot, Ozobot. Prowadzący : Joanna Szczecińska

Link: http://www.zsostargard.pl/index.php/mistrzowie-kodowania/229-lekcje-programowania-z-ozobotami

  1. Uczniów klas III- IV .Programowanie w Scratch 2.0 . Przeprowadzono 72 godziny zajęć na które uczęszczało cyklicznie ( 1 w tygodniu - 10 osób). Prowadzący : Bogdan Żych
  2. Uczniów klas V .Programowanie w Scratch 2.0, Lego Mindstroms, Arduino, podstawy App Inventor. – 76 godzin zajęć na które uczęszczało regularnie 14 osób. Prowadzący : Bogdan Żych
  3. Uczniów klas VI Programowanie w Scratch 2.0. Programowanie z wykorzystaniem robotów Lego Mindstroms, Arduino, App Inventor. Przeprowadziliśmy 74 godziny zajęć na które regularnie uczęszczało 10 osób. Prowadzący : Bogdan Żych
  4. Uczniów klas Gimnazjum. Programowanie w Scratch 2.0, Programowanie z wykorzystaniem robotów Lego Mindstroms, App Inventor, Arduino. - 12 osób.- 78 godzin zajęć. Prowadzący : Bogdan Żych

IV. Uczniowie Gimnazjum w ramach projektu gimnazjalnego i zajęć z zakresu nauki programowania stworzyli w środowisku programistycznym Scratch 2.0 grę komputerową RPG pt. "Dungeon Explorer". Prowadzacy: Bogadan Żych.

Link do szczegółowego opisu wydarzenia:

V. Przeprowadzono zajęcia pokazowe z programowania dla przedszkolaków". Prowadzacy: Joanna Szczecińska, Bogadan Żych.

 

 Link do szczegółowego opisu wydarzenia:

VI. Nawiązaliśmy współpracę z Wydziałem Informatyki Zachodnipomorskiego Uniwersytetu Technologicznego dzieki której jeden z naszych uczniów- Karol Jurski mógł rozwijać swoje umiejętności i wiedzę z zakresu programowania uczestnicząc w zajęciach- labolatoriach- " Programowanie gier komputeroych" wraz ze studentami III roku Informatyki   WI ZUT.

Podsumowując:
• W zrealizowanych zajęciach z zakresu nauki programowania wzięło udział 169 uczniów.
• Przeprowadziliśmy ponad 500 godzin zajęć z zakresu nauki programowania
• Nasi nauczyciele podczas organizowanych konferencji- warsztatów dzielili się swoją wiedzą z zakresu nauki programowania, przeszkolili wspólnie z organizatorami ponad 450 nauczycieli.

Prelekcja dla uczniów klas I-III

pt. "Bezpieczne wakacje"

Dnia 21 czerwca 2017 roku odbyło się spotkanie naszych uczniów z klas I–III z przedstawicielem Powiatowej Straży Pożarnej w Stargardzie z panem Piotrem Chmielewskim na temat ,,Bezpieczne wakacje”. Uczniowie zapoznali się z istniejącymi zagrożeniami zdrowia i życia podczas letniego wypoczynku. Szczególnie zwrócono uwagę na przestrzeganie przez dzieci zasad bezpieczeństwa i przypomniano o możliwościach wzywania służb ratunkowych w razie potrzeby.
Zadbajmy o to, żeby wakacje były wspaniałe, ale przede wszystkim bezpieczne!
Spotkanie zorganizowała pani Anna Otolska.

materiał nadesłała p. Anna Otolska

bezp wakacje

Zapraszamy do obejrzenia zdjęć w naszej galerii

Dzień Dziecka na Sportowo

Dnia 09.06.2017r. odbył się szkolny "Dzień Dziecka na Sportowo", w którym udział brali uczniowie klas I-VI Szkoły Podstawowej.
W tym roku zmagania sportowe przygotowali i przeprowadzili uczniowie klas II gimnazjalnych w ramach Projektu Gimnazjalnego, a byli to: Mikołaj Mrzygłód, Kacper Iwaniuk, Eryk Bisak, Jakub Zawadzki, Kacper Danielewski, Oskar Śniadecki, Szymon Kopacki, Marcin Kocoń oraz Radosław Cendrowski. Nad wykonaniem projektu czuwał nauczyciel wychowania fizycznego pan Marcin Moroz.
Zawody odbyły się w lubianej przez uczniów formie wyścigów rzędów, a klasy rywalizowały ze sobą z uśmiechem na twarzy, gdyż właśnie zabawa poprzez aktywność fizyczną jest ideą Szkolnego Dnia Dziecka na Sportowo.
Klasyfikacja końcowa.
KLASY I
1 miejsce klasa Ic -17 pkt
2 miejsce ex aequo zajęły klasa Ia i klasa Ib – 9 pkt.
KLASY II
1 miejsce klasa IIf – 14 pkt
2 miejsce klasa IIe – 13 pkt
3 miejsce klasa IIa - 9 pkt
KLASY III
1 miejsce klasa IIId
2 miejsce ex aequo zajęły klasa IIIa i IIIc
3 miejsce ex aequo zajęły klasa IIIb i IIIf
KLASY IV
1 miejsce klasa IVc - 22 pkt
2 miejsce klasa IVd - 17 pkt
3 miejsce klasa IVa - 13 pkt
KLASY V
1 miejsce klasa Vc - 24 pkt
2 miejsce klasa Vd - 17 pkt
3 miejsce klasa Vb - 15 pkt
KLASY VI
1 miejsce klasa VIc - 24 pkt
2 miejsce klasa VIb - 23 pkt
3 miejsce klasa VId - 15 pkt.
W tym dniu, niemal jednocześnie odbyły się również rozgrywki klas gimnazjalnych w piłkę siatkową. Klasy gimnazjalne zostały podzielone na dwie grupy. Rozgrywki w grupach odbywały się systemem każdy z każdym. W pierwszej grupie zwyciężyła klasa IIIg przed IIi. Trzecie miejsca zajęły z równą ilością punktów klasy IIh, IIIh, IIIi. W grupie drugiej pierwsze miejsce zajęła klasa IIg przed Ih. Trzecie miejsce zajęła klasa Ig a czwarte Ii. Wszystkie klasy otrzymały słodkie upominki. W rozgrywkach brały udział wszystkie klasy gimnazjalne.
Wszystkim uczestnikom gratulujemy i dziękujemy za udział w zawodach - wszyscy pamiętajmy, że sport to zdrowie :-)

materiał nadesłali panowie Marcin Moroz i Ireneusz Pabian

szkol dzien sportu 2017

Zapraszamy do obejrzenia zdjęć w naszej galerii

Międzyszkolny Konkurs Przyrodniczy dla klas II SP

"MŁODY PRZYRODNIK"

We wtorek 7 czerwca 2017r. w naszej szkole odbył się Międzyszkolny Konkurs Przyrodniczy „Młody Przyrodnik” dla uczniów klas II SP. Zorganizowano go w ramach projektu realizowanego przez Powiat Stargardzki – „Bobrowa Polana III – podniesienie świadomości ekologicznej mieszkańców powiatu stargardzkiego”, dofinansowanego ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Szczecinie.
Uczestnicy konkursu musieli wykazać się wiedzą z zakresu:
- ochrony roślin i zwierząt,
- znajomością parków narodowych Województwa Zachodniopomorskiego,
- znajomością aktualnych zagadnień dotyczących ekologii i ochrony środowiska.
Do zmagań konkursowych przystąpiło 18 uczniów (3 zespołów 6-osobowych) z 3 szkół podstawowych.
Konkurs składał się z dwóch części. W części pierwszej szkoły prezentowały, krótkie przedstawienia nawiązujące do tematyki konkursu; w części drugiej drużyny przystępowały do rozwiązania testu. Test zawierał 19 zadań wśród, których znalazły się rebusy, wykreślani i krzyżówki.
W czasie kiedy 3 osobowe zespoły mierzyły się z testem ich koleżanki i koledzy aktorzy pod kierunkiem Pań: Anny Dąbrowskiej i Beaty Skupińskiej przygotowywali prace plastyczne metodą orgiami dotyczące urody i roli parków.
Klasyfikacja drużynowa:
I miejsce uczniowie ze Szkoły Podstawowej nr 2
II miejsce uczniowie ze Szkoły Podstawowej nr 4
III miejsce uczniowie ze Szkoły Podstawowej nr7
Wszyscy uczestnicy otrzymali dyplomy, nagrody książkowe i gadżety promocyjne. Zaś główne nagrody zostaną wręczone na Bobrowej Polanie 16 września podczas happeningu ekologicznego „Dzień Ziemi”.
Organizatorami konkursu były panie: Lucyna Dobrzycka i Beata Żych.

ZAPRASZAMY WSZYSTKICH MIESZKAŃCÓW STARGARDU DO KORZYSTANIA Z UROKÓW BOBROWEJ POLANY.

materiał nadesłała p. Beata Żych

 miedzyszk konk przyrod kl1 3 sp2017

Zapraszamy do obejrzenia zdjęć w naszej galerii

Pasowanie na Czytelnika 2017

W dniach 22 - 24 maja 2017 r. w naszej szkolnej bibliotece odbyło się Pasowanie na Czytelnika dzieci z klas I a, I b, I c.
Głównym celem uroczystości było zachęcenie najmłodszych uczniów do korzystania z biblioteki szkolnej, wypożyczania książek oraz nieustannego rozwijania umiejętności czytania.
Specjalnie na tę okazję uczniowie klasy VI z Klubiku Miłośników Książki przygotowali przedstawienie pt. „Kłótnia Wróżek” w trakcie którego przekazali dzieciom wiedzę o tym jak należy dbać o książki, czego nie wolno robić, czytając książkę.
Uczniowie klas pierwszych odgadywali także bajkowe zagadki, które sprawdziły ich znajomość bohaterów baśni i bajek.
Po takim wprowadzeniu przyszli czytelnicy złożyli uroczyste przyrzeczenie, że zawsze będą szanować książki, a pani bibliotekarki Elżbieta Gumińska i Renata Kopa dokonały pasowania każdego z uczniów. W tym momencie dzieci stały się czytelnikami i honorowymi przyjaciółmi książki. Nasi nowi czytelnicy na pamiątkę otrzymali zakładki do książek. Następnie przyszedł czas na zwiedzanie biblioteki szkolnej, zapoznanie się z jej regulaminem i zasadami korzystania z księgozbioru, a przede wszystkim na pierwsze wypożyczenie książki .
Dla wielu był to początek przygody z biblioteką, która mamy nadzieję będzie trwała latami.

materiał nadesłały panie Renata Kopa, Elżbieta Gumińska i Danuta Szot

pasow na czytelnika2017

Zapraszamy do obejrzenia zdjęć w naszej galerii