Kończy się właśnie w naszej szkole III edycja programu „Mistrzowie Kodowania”. W tym roku szkolnym w ramach realizowanego projektu, uczniowie z różnych klas zajmowali się tworzeniem programów w dwóch środowiskach: App Inventor oraz Scratch. Młodzież gimnazjalna miała okazję popracować z programem App Inventor, w którym kodowała różnego rodzaju aplikacje na telefony, smartfony i tablety z systemem Android. Uczniowie tworzyli użyteczne aplikacje oraz ciekawe gry.
Dzieci z klas IV-VI miały okazję pracować ze Scratchem, w którym kodowali ciekawe aplikacje i gry według gotowych scenariuszy i własnych pomysłów.
Korzystając z nowych technologii poznawali różne techniki i metody programowania, rozwijając własne zainteresowania, kreatywność i wyobraźnię.
Na zajęciach z kodowania oprócz realizacji programu projektu, uczniowie zajmowali się również programowaniem robota LEGO EV3 oraz LEGO NXT, poznawali w podstawowym zakresie tajniki elektroniki platformy Arduino, tworząc projekty w środowisku S4A.
Zajęcia z kodowania pozwalają uczniom kształcić logiczne myślenie, wyobraźnię, pomysłowość, umiejętność pracy zespołowej, niejednokrotnie łącząc naukę z zabawą.
Zajęcia kodowania prowadził p. Bogdan Żych.