Uroczyste podsumowanie
i zakończenie Informatycznego Projektu Gimnazjalnego
Dnia 08.06.2017r. w sali komputerowej nr 16 odbyło się uroczyste podsumowanie i zakończenie Informatycznego Projektu Gimnazjalnego. W tym roku szkolnym, siedmiu uczniów z kl. IIH Gimnazjum Integracyjnego stworzyło w środowisku programistycznym Scratch 2.0 grę komputerową RPG pt. "Dungeon Explorer". Zespół projektowy tworzyli uczniowie: Przemysław Orzechowski, Mikołaj Kuśmierski, Krzysztof Myszograj, Norbert Hałajda, Szymon Fijałkowski, Patryk Rosiak i Mateusz Świątek. Gra była zwieńczeniem wielomiesięcznej pracy całego zespołu. Uczniowie zaprezentowali swoją grę koleżankom i kolegom z drugich klas gimnazjalnych, którzy mogli zagrać w zaprojektowaną grę, wyrazić swoje odczucia i spostrzeżenia dotyczące projektu. Na prezentację zaproszeni byli również nauczyciele i dyrekcja szkoły.
Gra wymaga od użytkownika logicznego myślenia, kreatywności i wyboru strategii oraz refleksu. Gracz musi pokonać wielopoziomowy labirynt, omijając przeszkody, złowrogie duszki i zbierając po drodze złoto.
Nadrzędnym celem projektu było zachęcenie młodych ludzi do programowania; do sięgania przez nich po różne środowiska, techniki i metody programistyczne, tak aby mogli rozwijać swoje umiejętności kodowania, pogłębiali już nabyte, czy też rozpoczęli swoją przygodę z programowaniem. Kodowanie, to również nie tylko sposób na stworzenie własnej gry czy programu, ale też możliwość rozwijania logicznego myślenia, kreatywności, wyobraźni i współpracy w grupie.
Projekt został stworzony w ramach zajęć "Mistrzów Kodowania" pod opieką p. Bogdana Życha.