ZACHĘCAMY DO UDZIAŁU W KONKURSIE " KODOWAĆ KAŻDY MOŻE"
Prace konkursowe należy przesłać emailem na adres:
Klasy II-III i Klasy IV Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Klasy V- VI Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Spośród przesłanych skryptów zostanie wybranych 10 z każdej kategorii spełniajacych wszystkie ktyteria.
Jedna szkoła może zgłosić do konkursu maksymalnie 10 skryptów w każdej z kategorii wiekowych (jeden zawodnik może zgłosić tylko jeden skrypt).
Szczegóły konkursu:
Regulamin III Ogólnopolskiego Konkursu "Kodować każdy może"
- Organizator:
Organizatorem konkursu jest Komisja Konkursowa powołana przez Dyrektor Szkoły Podstawowej Nr 48 mgr inż. Iwonę Górską.
Konkurs jest prowadzony pod merytorycznym nadzorem pracowników Wydziału Informatyki Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie (WI ZUT). WI ZUT posługuje się tytułem „Partner merytoryczny“.
- Cele
- Popularyzacja umiejętności programowania w języku Scratch.
- Kształtowanie zdolności samodzielnego zdobywania i pogłębiania wiedzy z zakresu kodowania w języku Scratch.
- Tworzenie warunków efektywnego współzawodnictwa dla uczniów szkół podstawowych.
- Integracja środowiska edukatorów kodowania.
- Organizacja konkursu:
- Konkurs przeznaczony jest dla uczniów szkół podstawowych z całej Polski.
- Konkurs rozgrywany jest w trzech kategoriach wiekowych: klasy II-III (organizatorzy dopuszczają udział uczniów klas pierwszych, jednak z zastrzeżeniem o ocenianiu pracy według kryteriów kategorii klas II-III), klasy 4-5 i klasy 6.
- Terminy:
Konkurs składa się z dwóch części: eliminacji i finału.
Eliminacje rozgrywane są zdalnie i kończą się 10 stycznia 2018r.
Lista uczestników finału zostanie opublikowana 24 stycznia 2018 na stronie internetowej SP 48, http://www.sp48szczecin.edupage.org w zakładce "Kodować każdy może" ⇒ Wyniki konkursu.
Finał odbędzie się 24 lutego 2018 w siedzibie Wydziału Informatyki ZUT w Szczecinie, ul. Żołnierska 52.
- Eliminacje
- Jedna szkoła może zgłosić do konkursu maksymalnie 10 skryptów w każdej z kategorii wiekowych (jeden zawodnik może zgłosić tylko jeden skrypt).
- Zadaniem na etapie eliminacji do konkursu „Kodować każdy może” w kategorii klas II- III jest wykonanie animacji komputerowej na temat: „Moja ulubiona postać z książki”- jednominutowa prezentacja postaci.
Skrypty uczniów klas 2-3 oceniane będą według następujących kryteriów:
- grafika: 0 –10 punktów,
- dźwięk: 0 –10 punktów,
- zróżnicowanie (różnorodność zastosowanych bloków): 0 – 10 punktów,
- estetyka: 0- 10 punktów.
Maksymalna liczba punktów wynosi 40.
- Zadaniem na etapie eliminacji do konkursu „Kodować każdy może” w kategorii klas IV- V jest wykonanie animacji komputerowej pt. „Duszkiem rysowane - jednominutowa animacja przedstawiająca wybrane polskie wydarzenie historyczne”.
Skrypty uczniów klas czwartych i piątych oceniane będą według następujących kryteriów:
- grafika: 0 –10 punktów,
- dźwięk: 0 –10 punktów,
- zróżnicowanie (różnorodność zastosowanych bloków): 0 – 10 punktów,
- estetyka: 0- 10 punktów,
- odporność na błędy: 0- 10 punktów.
Maksymalna liczba punktów wynosi 50.
Wykluczone jest korzystanie z funkcji stemplowania przy tworzeniu animacji. Rysowanie ma wykonywać duszek.
- Zadaniem na etapie eliminacji do konkursu „Kodować każdy może” w kategorii klas VI jest wykonanie programu edukacyjnego z zakresu historii.
Skrypty uczniów klas szóstych oceniane będą według następujących kryteriów:
- grafika: 0 –10 punktów,
- dźwięk: 0 –10 punktów,
- zróżnicowanie (różnorodność zastosowanych bloków): 0 – 10 punktów,
- estetyka: 0- 10 punktów,
- odporność na błędy: 0- 10 punktów.
Maksymalna liczba punktów wynosi 50.
- Prace niezgodne z tematem nie podlegają ocenie Komisji.
- Spośród zgłoszonych prac Komisja Konkursowa wyłoni 10 finalistów w każdej z kategorii wiekowych. Komisja zastrzega sobie prawo do poszerzenia listy finalistów. Lista finalistów zostanie opublikowana na stronie SP48 w dniu 24 stycznia 2018 roku.
- Finał
- Finał konkursu „Kodować każdy może" zostanie rozegrany 24 lutego 2018 roku (sobota), o godz. 11:00 w budynku Wydziału Informatyki, ul. Żołnierska 52. Szczegółowe informacje będą opublikowane na stronie http://www.sp48szczecin.edupage.org w zakładce "Kodować każdy może" ⇒ Wyniki konkursu.
- Finał składa się z dwóch części: indywidualnej i zespołowej.
- Indywidualna rozgrywka finałowa:
- Indywidualna rozgrywka finałowa dla klas II-III trwa 30 min, dla klas IV-V i VI trwa 45 min i we wszystkich kategoriach wiekowych polega na rozwiązaniu zadań przygotowanych przez Komisję Konkursową.
- Każdy uczestnik finału pracuje przy swoim stanowisku wyposażonym w odpowiednie narzędzia.
- W każdej kategorii wiekowej wyłonionych zostanie trzech laureatów.
- Zespołowa rozgrywka finałowa.
- Zespoły zostaną wyłonione drogą losowania spośród finalistów konkursu w każdej kategorii wiekowej.
- Zespoły podczas finału stoczą pojedynek na skrypty.
- Zwycięski zespół w danej kategorii wiekowej zostanie wyróżniony.
- Postanowienia końcowe:
- Decyzje Komisji są ostateczne.
- Komisja nie udziela wyjaśnień dotyczących wykonanych prac.