Bal Karnawałowy dla klas 0-III.
Seans filmowy dla klas ósmych
„Walentynki w Krainie Lodu” - pod takim hasłem odbył się tegoroczny Bal Karnawałowy dla klas 0 – III.
10 lutego 2023r. punktualnie o godzinie 8.30 sala zapełniła się dziećmi, uświetniającymi bal wspaniałymi, kolorowymi kreacjami, które zaprezentowane zostały na czerwonym dywanie. Klimat wydarzenia podkreślały pięknie przygotowane przez wychowawczynie i nauczycieli dekoracje.
Na dzieci czekało mnóstwo atrakcji m.in. fotobudka, w której powstało wiele pamiątkowych zdjęć. Zabawę, przeplataną tańcami i konkursami poprowadziły p. Katarzyna Przybylska i p. Agnieszka Borowska.
Na zakończenie wszyscy uczniowie mogli posilić się słodkim poczęstunkiem.
W tym dniu dla uczniów klas ósmych został zorganizowany przez p. Agnieszkę Gadomską-Rataj seans filmowy. Punktualnie, o godz. 8.45 uczniowie klas ósmych oglądali w stołówce szkolnej film pt. „Pies”. Opiekę nad uczniami podczas seansu sprawowali wychowawcy klas. Wspólne oglądanie filmu pozwoliło wszystkim widzom miło spędzić czas i dostarczyło całej publiczności wielu niezapomnianych wrażeń. Po seansie wszyscy uczniowie otrzymali słodki poczęstunek.
Materiał nadesłali p. Monika Szyszka oraz p. Bogdan Żych
Zajęcia koła informatycznego klas VI-VIII w lutym.
Wizyta oddziału zerowego Przedszkola Miejskiego nr 4
w Stargardzie
W drugim tygodniu lutego mieliśmy przyjemność gościć w naszej pracowni komputerowej dzieci z oddziału zerowego Przedszkola Miejskiego nr 4 w Stargardzie. Nasze zajęcia koła informatycznego, tak jak w poprzednim tygodniu, odbywały się w ramach lekcji otwartych. W pierwszej części zajęć, jedna z grup pod czujnym okiem starszych kolegów i koleżanek, poznawała roboty SkriBot. Dzieci uczyły się sterować robotami: jeździły wzdłuż wyznaczonych tras, przenosząc z jednego miejsca w drugie, plastikowe modele. Operowały chwytakami robotów, włączały i wyłączały światła robotów, przemieszczały roboty do przodu i do tyłu, skręcając w lewo i w prawo. Dzieci mogły również poznać podstawy programowania robotów, poprzez demonstrację przykładowych programów, za pomocą których roboty omijały przeszkody i jeździły wzdłuż określonych linii. W tym samym czasie druga grupa dzieci pod opieką ich starszych pomocników, uczyła się podstaw obsługi programu 3D Builder. W ramach nauki programu, dzieci wraz ze swoimi starszymi kolegami i koleżankami wspólnie projektowały model misia oraz model rakiety. Była to również świetna okazja do bezpośredniego zapoznania się z nie tylko z procesem projektowania modeli 3D, ale również z pracą i obsługą drukarek 3D, które można było obserwować podczas drukowania przez nich modeli. Dzieci wysłuchały również, w jaki sposób powstaje taki druk. Podczas drugiej części zajęć, obydwie grupy zamieniły się rolami. Przeprowadzone zajęcia dostarczyły wielu wspaniałych wrażeń i emocji, zarówno starszym uczniom, jak i dzieciom, jednocześnie ucząc i bawiąc. Dzieci zabrały ze sobą zaprojektowane przez siebie i wydrukowane modele 3D.
Podczas zajęć koła informatycznego korzystaliśmy ze sprzętu zakupionego w ramach programu #Laboratoria Przyszłości.
Materiał nadesłał p. Bogdan Żych
Zapraszamy do obejrzenia zdjęć w naszej galerii
Zapraszamy do obejrzenia filmu1
Zapraszamy do obejrzenia filmu2
Zapraszamy do obejrzenia filmu3
Zajęcia koła informatycznego klas VI-VIII w lutym.
Wizyta oddziału zerowego Przedszkola Miejskiego nr 5
w Stargardzie
W pierwszym tygodniu lutego mieliśmy przyjemność gościć w naszej pracowni komputerowej dzieci z oddziału zerowego Przedszkola Miejskiego nr 5, funkcjonującego w Szkole Podstawowej nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi w Stargardzie. Podczas zajęć naszego kółka informatycznego, w ramach lekcji otwartych, starsze koleżanki i koledzy z koła, dzielili się swoją wiedzą i swoimi umiejętnościami z zaproszonymi dziećmi. Dzieci podzieliły się na dwie grupy. Przez pierwszą część zajęć, jedna z grup wspólnie ze starszymi uczniami projektowała w programie 3D Builder model misia oraz model bałwanka. Każde dziecko mogło również bezpośrednio zapoznać się z pracą drukarek 3D, obserwując drukowanie modeli oraz słuchając o tym, jak działa taka drukarka. Druga grupa w tym samym czasie, pod czujnym okiem swoich starszych opiekunów, poznawała tajniki sterowania robotami SkriBot. Dzieci uczyły się tutaj jazdy po określonej trasie, chwytania plastikowych modeli i przenoszenia ich we wskazane miejsca. Starsi uczniowie zademonstrowali również swoim młodszym koleżankom i kolegom przykładowe programy, za pomocą których roboty omijały przeszkody i jeździły wzdłuż wyznaczonych linii. Podczas drugiej części zajęć, obydwie grupy zamieniły się rolami. Przeprowadzone zajęcia dostarczyły wielu wspaniałych wrażeń i emocji, zarówno starszym uczniom, jak i dzieciom, jednocześnie ucząc i bawiąc. Dzieci zabrały ze sobą zaprojektowane przez siebie i wydrukowane modele 3D.
Podczas zajęć koła informatycznego korzystaliśmy ze sprzętu zakupionego w ramach programu #Laboratoria Przyszłości.
Materiał nadesłał p. Bogdan Żych
Zapraszamy do obejrzenia zdjęć w naszej galerii
Zapraszamy do obejrzenia filmu1
Zajęcia koła informatycznego klas IV-V w lutym
W miesiącu lutym zajmowaliśmy się projektowaniem własnych modeli 3D w programie 3D Builder oraz ich drukowaniem za pomocą drukarek 3D. Projektowaliśmy modele ludzika, robota oraz biedronki. Podczas przygotowania modelu do druku uczyliśmy się również stosować tzw. podpory, które gwarantują prawidłowy druk elementów modelu, zawieszonych w przestrzeni. Są to cienkie warstwy filamentu, które podtrzymują wiszące elementy konstrukcji modelu, np. wystające guziki, odstające ręce itp. Po ostygnięciu modelu, podpory delikatnie się usuwa, odłamując je. Po usunięciu podpór, pozostaje gotowy model.
Podczas zajęć koła informatycznego korzystaliśmy ze sprzętu zakupionego w ramach programu #Laboratoria Przyszłości.
Materiał nadesłał p. Bogdan Żych
Zapraszamy do obejrzenia zdjęć w naszej galerii
Konkurs Wiedzy i Umiejętności dla klas I – III
07 lutego 2023r. odbył się Szkolny Konkurs Wiedzy i Umiejętności dla uczniów klas I – III.
Uczestnicy konkursu podzieleni na zespoły mieli do wykonania wiele ciekawych zadań m.in. ułożenie sylwetek zwierząt i innych kształtów z tangramu, ułożenie puzzli, rozwiązanie łamigłówek oraz zagadek o tematyce ekologicznej, zbudowanie wieży ze słomek konstrukcyjnych, ułożenie swojego imienia i nazwy wylosowanego obrazka z rozsypanych literek, rozpoznanie figur geometrycznych, wyszukanie różnic między obrazkami itp.
Konkurs miał na celu integrację uczniów oraz doskonalenie umiejętności pracy w zespole. Zaangażowanie uczestników konkursu przeszły najśmielsze oczekiwania. Każdy z uczniów został nagrodzony dyplomem oraz słodkim upominkiem.
Osobami odpowiedzialnymi za przebieg konkursu były panie: Monika Szyszka, Małgorzata Gawrysiak, Alicja Laskowska Maślany, Alicja Bura.
Materiał nadesłała p. Monika Szyszka